lauantai 24. syyskuuta 2011

Pysykäämme pinnalla!

Voi Luoja, toi ei tiiä mikä on runway

No niin. Sanokaapa minulle mikä muotijättiläinen on kyseessä? Varmasti hirmuisen vaikea tehtävä, varsinkin kun nimi lukee kuvassa. No kuka osaa sanoa nykyisen pääsuunnittelijan?

Kuka tietää Huippumallien voittajat viimeisten kuuden vuoden ajalta?

Kuka tietää kuka on Nigel Barker?

Kuka tietää minkälainen on Burberryn logo?

Kuka tietää kenen suunnittelemia ovat Material Girl ja L.A.M.B?

Ovatko nimet Lanvin, Yves Saint Laurent, Armani, Emilio Pucci ja Valentino tuttuja?



Jos vastasit kaikkiin KYLLÄ, voin hengähtää ja alkaa taas normalisoitua. Jos vastasit EI yhteenkin, voin alkaa taas hakata päätäni seinään.

Havahduin siihen miten pinnallinen saatan joskus olla. Miten pinnallisiin asioihin kiinnitän huomiota, miten jaksan vieläkin vuodesta toiseen ahmia itselleni kaikki Ellet, Trendit, Oliviat sun muut. Ja Demit, Miss Mixit, joskus Cosmot, Seventeenit. Miten saatan joskus toljottaa tv:stä Muodin huipulle, Mallimaailman huipulle, Huippumalli haussa (Amerikka, Kanada, Suomi, Britit...) ja niitä Liviltä tulevia minimuotiohjelmia. Stailausta sun muuta. Ai niin. E!Entertaiment on mukava myöskin.
Sanokaa että se on normaalia. Sanokaa etten ole pinnallinen. Sanokaa että Elle ei tee minusta hulttiomaista fashionfriikkiä.
Koska sanonpahan vaan, se oli silloin aikoinaan ihan jees seurata PopSugarin sivuilta julkkiksia ja trendejä. Ja katsoa muutama muotinäytös...
Okei, se ei ole ikinä ollut JEES. Se on aina ollut TÄH.
En itsekään ymmärrä miksen jätä tämmöistä pelleilyä rauhaan. Miksen vain sulje televisiota kun Tyra Banks alkaa höpöttämään, miksen vain heitä kirjastossa Seventeeniä sivuun ja tartu vaikkapa Hamletiin?
Koska minua sairaalloisesti kiinnostaa miten Tyra Banksilla on hiukset sillä kerralla. Minua sairaalloisesti kiinnostaa mitä Seventeenin horoskooppi sanoo.
Minä olen pinnallinen pintaliitäjä, jonka kiinnostus tämmöistä roskaa kohtaan on ollut jo kauan.
Joo, ei ehkä siltä näytä jos vaatteitani katselee, mutta minä tykkään muodista. Pinnallisesta vaatehömpästä. Okei, minä enemmän kuin tykkään. Minä jumaloin muotikuvaajia. (Sori Mother Nature, luontokuvaus ei nyt ollut se oma juttuni) Minä häiriinnyn hirveästi kun Nigel Barker on kasvattanut tukan. Tykkäsin kaljusta enemmän!
Okei, muotimaailma on pinnallinen kuvanmuokkauksineen ja sairaalloisen laihoine malleineen.
Mutta joo, enpä minä nyt kotisohvalta käsin voi ruveta huutamaan niille anorektikoille että syokää jumalauta.
Miksen siis voisi katsella huvittuneena kun barbiet poseeraavat bikiineissä napajäätiköllä ja itkevät meikkinsä piloille kun kuvaaja ei pidä heidän kuvistaan?

Myönsin juuri häpeällisyyden, olen pinnallinen muotitietäjä. Kolme vuotta sitten tiesin enemmän muotisuunnittelijoita kuin kukaan muu kolmetoistavuotias räkänokka. Mutta antakaa minulle anteeksi. Lapsuus oli mitä oli, minä vain sukelsin siihen maailmaan enkä päässyt takaisin!
Ja ovathan muotinäytöksetkin eräänlaista visuaalista taidetta? OVAT OVAT!

Häpeä Pinja. Lue Sieppari ruispellossa, kuuntele Beethovenia ja laita lukulasit päähän. Ehkä kukaan ei silloin huomaa että piilottelet kaapissasi muotilehtikokoelmia.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti