tiistai 5. kesäkuuta 2012

Kärsi, oi kärsi eteen kauneuden!

Olin tänään äitin ja siskon kanssa Karismassa. Etsiskelin juoksusortseja, sillä täyspitkissä puuvillaisissa mustissa verkkareissa on hieman ahdistavan kuuma juosta kesällä. Olin menossa ostamaan korallinvärisiä sortseja Stadiumista, ja nyköisin äitiä hihasta. Äiti sanoi:
"Okei, nähään sit Subin eessä?"
No. Minä menin, ostin sortsit ja menin venailemaan todella epäcoolisti yksikseni Subwayn eteen. Odotin ehkä kaksikymmentä minuuttia, kunnes alkoi pänniä toden teolla. Tein kuten jokainen itsenäinen nuori nainen tilanteessa tekee.

Soitin äidille.

"ÄITIII! MISSÄ TE OOTTE?!"
Äitini selitti hätäisesti jotain apteekista ja että minun piti odottaa siinä.
Suljin puhelimen todella tuohtuneena ja jatkoin keskellä käytävää kököttämistä. Sitten näin kiharan hisupehkon ohittavan itseni ja meinasin alkaa kiljua kuin pieni porsas.
IIK! ILPO KAIKKONEN!
Mutta hienon hetkeni katkaisi äiti joka tuli pahaenteisesti nurkan takaa ja nappasi minua kädestä kiinni.
"Äiti? Mihin me mennää?"
Äiti tuijotti kiinteästi eteensä raahatessaan minua läpi Karisman.
"Tuol oli Ilpo Kaikkonen..." jatkoin mutta äiti vain jatkoi harpomistaan. Siskoni kipitti perässä.
Pian saavutimme apteekin, josta äitini puhui. Äiti työnsi minut kauppaan sisään ja osoitti minua blondille myyjälle.
"Tämä se on. Mitäs sanot?"
Myyjä tuli ahdistavan lähelle ja alkoi tutkailla kasvojani.
"Hmm. Kyllä näille jotain on tehtävissä."
Aloin panikoida, sillä nyt myyjä tarttui minua käsivarresta ja alkoi taluttaa myymälän perälle.
"Rentoudu. Se sattuu kyllä, mutta siihen tottuu."
Aloin kiljua mielessäni. Mihin hittoon minua vietiin? Sattuu? Jotain tehtävissä?
"Noniin. Tuonne perälle." Myyjä työnsi minut pienestä ovesta sisään ahtaaseen huoneeseen, jossa oli hammaslääkärintuolia muistuttava hökötys ja paljon erilaisia laitteita.
Mieleeni tuli kaikki mahdolliset vaihtoehdot.
MINULTA VEDETÄÄN HAMPAAT IRTI.
MINULTA VEDETÄÄN RAAJAT IRTI.
MINULTA POISTETAAN ELIN.
"Käy siihen tuolille makaamaa"
MINUT MYYDÄÄN ORJAKSI.
MINUT RAISKATAAN.
MINUT LEIKATAAN.
MINULLE LAITETAAN BOTOXIA.
MINULLE LAITETAAN SILIKONIRINNAT.
MINÄ...

"Onksulta ennen nypitty kulmakarvoja?"




Koin tänään siis äärimmäisen kivuliaan toimenpiteen, kulmakarvojen nyppimisen. Ne nypittiin siististi apteekin kosmetologilla, mutta pikku vinkkinä teille tuleville äideille:
KERTOKAA etukäteen mitä tyttärelle tullaan tekemään kun raahatte hänet hämärään luolaan (apteekkiin), koska muuten hän saattaa luulla kyseessä olevan mafiaoson rosvoluola jossa tehdään frankestain-kokeiluja (ihohoitoja ja kulmakarvojen siistimistä) hyväuskoisille teinitytöille.

Ei minulla muuta.

2 kommenttia: