tiistai 27. joulukuuta 2011

Massablogi?

Olen tässä jonkun aikaa mietiskellyt bloggailua.
Se on nykyään aika monelle tuttua kauraa, puuroa jota jauhetaan päivästä toiseen. Melkein joka tutullani on blogi!
Ei siinä mitään koska tykkään blogeja lueskella. Tai no riippuu minkälaisia blogeja.
Tällä hetkellä olen jos jonkinmoisten blogien lukija. Ja jos joku ihmettelee nukkeblogeja joita luen, ovat ne pikkusiskoni ja hänen kavereittensa blogeja. Oletteko kuulleet semmoisesta outoudesta ja harrastuksesta kuin Pullipit? Ne ovat jotain nukkeja joita tilataan kaukaa jostain ja ne maksavat todella paljon. Sitten niitä puetaan, tuunataan, koristellaan ja valokuvataan.
Joku saattaa olla nyt
NUKKEJA? ET OO HITTO TOSISSAS?
No olen minä. Pikkusiskoni tätä touhua harrastaa, ja todella intohimoisesti harrastaakin. Se on vähän outoa kun 13-vuotiaat pukevat ja kuvaavat nukkeja, mutta olen tajunnut tässä kuinka kehittävää puuhaa se siskolleni oikeastaan on! Hän on pian etevämpi kamerankäyttäjä kuin minä.
Mutta siis koska haluan olla tukeva voima näille tuleville huippuvalokuvaaja-stailaajille, luen näitä nukkejuttuja.
Luen myös kavereitteni blogeja, jotka ovat aika pitkälti lifestyle-blogeja. Niitä on mukava seurailla. Sitten on pohdiskelublogeja.
Olen kyllä nyt yhdestä asiasta ylpeä.
Kellään kavereistani ei ole muotiblogia.
Ja älkää hyvät ihmiset sellaista perustako. Blogger tukehtuu näinä päivinä varmasti toinen toistaan muistuttaviin blogeihin, blogeihin jotka ovat niin toistensa kopioita että ne pian oksentavat massateiniyttä ulos kertaheitolla.
Mikä muotiblogeissa viehättää? Olen nyt puolen tunnin ajan kahlannut läpi oman ikäisteni blogeja (yllätys yllätys muotiblogeja) jotka täyttyvät (anteeksi vain) roskalla. Mikä into siinä on että saa katsella jonkun yltiönätin ja laihan ihmisen pärstää ja uusia vaatteita? Ei minua ainakaan kiinnosta että ihku H&M:n toppi oli 9,95 ja DinSkon kengät löytyivät superhalvalla! Minua ei myöskään pahemmin kiinnosta minkävärinen rusketus tuli tuubista tai mistä ostit irtoripsesi.
Ne blogit ovat täynnä valokuvia bloggaajasta itsestään, plus ihanasta poikaystävästä (kysyn vaan miten kukaan itseään kunnioittava pojanrääpäle on suostunut poseeraamaan ihkutusmuotiblogissa? Sitä se rakkaus (seksi) teettää!)
Ai niin, nyt joulun jälkeen olen törmännyt joulupostauksiin!
"Tässä stringit ja hajuvesiä mitä sain joululahjaksi."


OOKOO.
Olen niin kiinnostunut.


Anteeksi. Oma blogini ei varmasti ole sen kiinnostavampi kuin tyhjäpäisten tyttöjen muotiblogit, mutta ainakaan en joka kirjoituksen yhteyteen hivuta kuvaa itsestäni. (Voi sitä rumuuden määrää).
Mutta kuinka kauan kestää ennen kuin bongaa ärsyttävien massablogien keskeltä oikean, sisältöä täynnä olevan blogin jossa....ööö...kirjoitettaisiin jotain? Siis valokuvat ovat ihania, ja minähän jumaloin hyviä kuvaajia (ja kameralaukkuja) mutta kuinka kaipaisinkaan tekstiä täynnä olevia blogeja.

Olenko minä massabloggaaja?
Sitä on syytä miettiä. Olen teini-ikäinen joten aivan hyvin tämä blogi hyvin voisi olla.
Kysykää tätä kysymystä tänään itseltänne. Toivottavasti vastaus on ei.

1 kommentti:

  1. Hmm tekstis pistää miettimään :) mitä tykkäät mun blogista ?

    VastaaPoista