lauantai 31. joulukuuta 2011

Yeah

Uusi vuosi tulossa.
2012. Hehei, eikös se ole se maailmanloppu?
No kuitenkin. Uusi vuosi, uudet kujeet.
Uusi ihminen!

Niin varmaan. Nyt tämän tekstin tarkoituksena on toitottaa uuden vuoden lupaukset pippurimaahan ja kuuseen ja kaikkialle muuallekin pahoihin paikkoihin.
Onko sinun uuden vuoden lupauksesi oikeasti pitänyt?
Luulisin ettei. Ja jos on, niin joko valehtelet tai sinulla on äärimmäisen hyvä itsekontrolli!
Minulla ei ole yksikään lupaus pitänyt. IKINÄ.
Aluksi lupailin näitä perinteisiä. Karkkilakko. Panostan kouluun enemmän. Urheilen vielä enemmän!
Karkkilakon kohdalla en kestänyt kahta kuukautta kauempaa, sillä minä yksinkertaisesti TARVITSIN suklaalevyn lohtua ja turvaa angstipäivänä. Alkoi palaa pinna kun pahana päivänä piti järsiä porkkanoita.
Entäs sitten opiskleulupaus? Ei mitään merkitystä. Olen aina opiskellut hikumaisesti ja paljon (joskus jopa liikaa) joten lupauksella ei ollut mitään tekemistä sen kanssa.
Urheilulupaus? Okei, minä lähdin juoksulenkille kerran jos toisenkin. Sain jopa lenkkiputken päälle, lenkkeilin kaksi kertaa viikossa!
En vieläkään tiedä mihin se putki katkesi. Saattaa olla että rakas ystäväni suklaalevy tuli väliin tässäkin tapauksessa.
Tajutessani etten pysty pitämään materialistisia ja konkreettisia lupauksia, päätin kiertää ne. Aloin lupailemaan enemmän henki&mieli-lupauksia. Niin kuin esimerkiksi viime vuoden lupaukseni. Löysin sen tänä aamuna vanhasta päiväkirjastani. Siellä se komeili omalla, naiviin koukeroisella käsialallani:

Lupaan olla ensi vuonna positiivisempi!

Noh. Tekin lukijat olette varmasti olleet todistamassa tätä minun YLTIÖMÄISTÄ positiivisuuvirtaani! Kuinka olen ollutkaan mahtava, iloinen ja optimistinen joka käänteessä!
En ole ollut oma itseni, negatiivinen, kyyninen loppuunpalanut tökerö sielu joka haukkuu kaiken maan päältä. Olen pitänyt lupaukseni, eikös?

Joten. Tulin siihen tulokseen etten pysty pitämään yhden yhtä lupausta. Vaikka lupaisin taas jotain puuta heinää, kuten "olen oma itseni!"-tulisi tämä lupaus kuitenkin pettämään. Vaikka lupaisin pelkästään olla nimeltäni yhä Pinja, ei sekään lupaus pitäisi!
Tulisin varmaan lupauksen voimasta kesällä siihen tulokseen että Sylvia on kauniimpi nimi.

Vinkkaan nyt teillekin, ettei kannata luvata mitään. Samanlainen se uusi vuosi tulee kuitenkin olemaan. En ole itse ainakaan huomannut uuden vuoden vaihtuessa itsessäni lumoavaa uutta tunnetta kun muutun.
No ei se edes olisi mahdollista, sillä viimeiset kaksi vuotta olen nukkunut vuodenvaihteen ohi.
Ja taatusti nukun tänäänkin! Tunkekaa ne raketit jonnekin minne aurinko ei paista.

Noh. Turha tätä on toivottaa. Facebook TURSUAA "hyvää uutta vuotta pupsut, mupsut, muruset ja mursut"-viestejä. Ajattelin olla taas piristävän erilainen ja toivottaa teille hyvää yötä.

Mutta älkää sitten syyttäkö minua jos juhlitte jossain uutta vuotta parhaitten kamujenne kanssa ja minä nyt pilasin teidän juhlafiiliksenne. Jokaisen on hyvä herätä joskus todellisuuteen!


OKEI, pakkohan se on!
Hyvää uutta vuotta 2012! Olkaamme yhtä outoja lintuja tänäkin vuonna!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti